Thursday, September 25, 2008

Gunung Kinabalu

PEMANDANGAN INDAH .... (u/p:Gambar sungai berlatar belakangkan Gunung Kinabalu ini diambil di Jambatan Gantung Kampung Damat, Tamparuli) Apabila direnung2...ya!benar jugak kan...negeri kita ni memang memiliki keindahan dan keunikan alam semulajadi yang tentunya tidak sama dengan mana-mana tempat di dunia ini. Oleh itu, marilah kita sama2 hargai khazanah alam ini supaya ia terus menjadi identiti kita selama-lamanya selagi masih ada yang menghuni di sini....
*Kandawai - bangga dan gembira kerana lahir, membesar dan akhirnya mewariskan semua ini kepada generasi akan datang(Ogos 08').

1 comment:

ocoi said...

Ya, saya juga siminda dengan saudara, negeri kita memang cantik dan indah.Sayang sekali keindahan negeri ini bukan lagi milik peribumi sabah secara tuntas tetapi telah dan akan dikongsi bersama dengan ribuan warga yang tidak pernah kenal akan negeri ini pada sedikit masa dahulu. Dalam gambar itu sekali pandang memang amat indah tetapi keindahan itu dicacatkan oleh pemandangan sungai ysng pada minda saya tidaklah begitu menarik dengan hakisan tebing dan warna airnya.Ikhlas.