Monday, August 4, 2008

adakah???

duuulu kan...ada ini satu kadai gunting @ saloon bah!dua kali saja aku pigi ini kadai, lapas tu, ndak lagi aku pigi-pigi...mo tau kanapa???
haaaah...bogini cerita dia,kedua kali aku pigi lebih kurang dua bulan selepas kunjungan aku yang pertama kali untuk putung rambut. sedang duduk di kurisi yang pandai kasi baring-baring tu, itu tukang gunting yang sama tinguk2 lah rambut kau, turus dia bilang: "Astaga!sapa lah tukang gunting yang putung rambut kau dulu ni????turukkk butul!"
itu lah sabab kanapa sa ndak pigi lagi tu kadai....

ada lagi satu kali, ini kisah lain sudah....masa makan di sebuah kadai, aku nampak la satu urang bapa sama anak dia duduk mija sabalah. aku tinguk ingus anak dia kan nakalanggayat sudah bah! Bila bapa dia perasan aku tanampak ingus anak dia, diapun capat-capat lap pakai dia punya tunturu' @ jari, turus dia kasi masuk mulut tu budak jari yang dia kasi lap (ceh! dalam hati aku).
Aku ndak tahan, akupun kumpilin la sama dia..."Eh!kanapa ko kasi masuk tu jari yang ada ingus di mulut anak kau!?"
Bapa: "Ya lah!ndak da tisu tak kanlah aku kasi masuk mulut aku pulak! nah lah kalau kau marah butul indak tarasa ni ingus, ni! ada lagi malakat di jari saya, kau tamus lah!!!!
aku: (Sempredengstabpalestakronasikampastul) punya urang tua.....

No comments: