Friday, March 6, 2009

Pigi mana tu?


INI GAMBAR mimang aku dapat dari kawan (dia kasi emel). Hmmmm sekali tinguk macam lori angkat sampah (harap indak keterlaluan anggapan tu....), dua kali tinguk, eeeeiiii! urang bah pulak. Terus aku teringat kesesakan yang selalu kita perkatakan. Yang sering kita jadikan tajuk perbualan, hampir setiap orang bilang kesesakan yang bikin durang 'tension' abis....
Tapi rasanya kita masih boleh bersyukur jika dibandingkan dengan orang2 yang dalam gambar ni...bukan saja penumpang, itu barang-barangpun bersangkut-sangkut memaksa penumpangnya bergayut-gayut.... Tapi kan, apapun yang dorang lakukan, dimanapun arah tujuan, pastinya ia berlaku kerana setiap mereka mempunyai toleransi....cuba kalau tidak, abis bah semua tu berciciran di padang pasir....jalan kaki bukan sinang tu...
Nah! bayangkan....renungkan...ada juga baiknya jika kita ada perasaan timbang rasa sesama kan...bukan asyik-asyik kasih tau pasal 'mau marah' orang lain...macam saja kitaaaaa saja yang ada perasaan....
Mbah! okey lah....sori kalu aku tulis banyak....-Peace be with you...

4 comments:

Lala said...

inda jatuhkah 2 urang urangan ah...

kandawai said...

mana pandai jatuh durang tu...macam itu kogiu bagayut....kuat tangan lagipun jalan halus bah itu, bukan garabol macam di kampung saya...

kandawai said...

mana pandai jatuh durang tu...macam itu kogiu bagayut....kuat tangan lagipun jalan halus bah itu, bukan garabol macam di kampung saya...

intan manje said...

wah jika aku naik.. dimana mahu di letak tu..? adakah ruang untuk ku lagi.? jika di malaysia.. pasti dngan lori.. pemandu dn penumpang di saman bah... lebih muatan hihihi.. itu lah kita harus bersyukur malaysia tetap negara kita yg terbaik.. tak kan ada sebegitu.. banyak beribu3 kenderaan yg ada disini.. kita boleh pergi kemana2 aje tampa penuh sesak gitu.. malah kemana aje mahu kita pergi semua kemudahan tersedia.. oh malaysia negara ku.. amam damai..